Als je eenmaal een eigen app hebt gemaakt of laten maken, dan begint ‘t pas. Dan is het aan jouw inzet en kunde om de app succesvol te maken.

Je hebt geïnvesteerd in een eigen app (of je overweegt het) en nu moet je resultaten boeken. En dat kost wat tijd en moeite. Maar moeite loont! Vooral als je deze tips gebruikt die jou in de juiste richting sturen.

Speciaal voor jou: 6 tips voor een Top App: wat kun jij doen zowel voor als na de lancering.

Yes! Wat een app.

1. Verleen service met de App.

De App is bij uitstek geschikt als manier om service te verlenen. Het zijn jouw klanten die op zoek zijn naar jouw product of dienst en worden via diverse media “gebombardeerd” met informatie. Wat is er dan mooier om een App te maken die alle informatie netjes rangschikt en aanbiedt aan de mogelijke klant? Een centrale plek waar men alles kan vinden over datgene wat jouw bedrijf maakt en beter doet dan alle anderen. Mensen kunnen direct contact met je opnemen, meteen navigeren, je social mediakanalen bekijken en nog veel meer. En met wat marketingberichten (eventueel als pushbericht verstuurd) houd je de klant goed op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Bedenk eens een dienst die je in de app kunt aanbieden en waarmee je wat extra service kunt verlenen. The sky is the limit!

2. App om promotie en sales te boosten.

Met een App heb je toegang tot allerlei functies van een smartphone of tablet. Deze functies geven je de mogelijkheid om een app in te zetten als promotor! Op basis van de GPS-positie kun je op locatie gebaseerde informatie verschaffen. Ook wel Proximity Marketing genoemd. Een pushbericht, mits met gepaste terughoudendheid gebruikt, geeft je directe toegang tot de juiste persoon. De broekzak van je klant trilt letterlijk. Je komt dus duidelijk “binnen” en bereikt direct de geïnteresseerde personen. Informeer ze over een aanbieding of jouw nieuwste evenement en trek daarmee nieuwe klanten aan. Alles hangt af van je eigen creativiteit.

3. Laat zien we je bent!

Als mensen je app hebben geïnstalleerd, zijn ze belangstellend en geïnteresseerd. Een mooie gelegenheid om wat van jouw producten en diensten te tonen! Vul de App met informatie en gebruik daarbij mooie foto’s en zelfs video’s. Laat de App gebruikers watertanden en steek je concurrenten een oog uit 😉

4. Delen is vermenigvuldigen.

Iedereen maakt gebruik van social media, met name met een smartphone. Wat is er nu mooier dan jouw klanten aan te moedigen om de informatie te delen binnen hun eigen vriendennetwerk. Bedenk een systeem waarmee je mensen beloont voor het delen en voor je het weet bereik je meer en meer nieuwe mensen. Wist je dat veel mensen zich de vraag stellen “what’s in it for me?” voordat ze iets delen? Niet iedereen deelt jouw informatie omdat ze je dat gunnen. Veel mensen kun je over de streep trekken door er een loyaliteitsprogramma aan te hangen. Bijvoorbeeld een kortingspercentage dat oploopt a.d.h.v. het aantal deel-acties. Wees creatief.

5. Meten is weten. Veranderen is verbeteren.

Pas zo nu en dan je teksten en pushberichten aan en kijk wat er gebeurt. Geeft een bepaalde uiting meer reacties? Gebruik deze dan vaker. Bereikt een pushbericht niet wat je ervan gehoopt had? Verander dan de inhoud en waag een nieuwe poging. Blijf altijd aan de bal. Lukt het niet helemaal? Vraag een ervaren tekstschrijver om je berichten op te stellen of te corrigeren. En binnen no-time word je een die-hard App marketing specialist.

6. Zet alle kanalen in.

Een App is het beste marketing-, service- en salesmedium van dit moment. Maar een App kan het niet alleen. Maak gebruik van social media kanalen om de App te promoten. Zorgt dat jouw social media strateeg terugkerende berichten plaatst over de App. Vermeld op je website dat je een App hebt en laat mensen ‘m direct downloaden. Neem standaard in je nieuwsbrief op dat je bedrijf een App heeft en waar ‘t te downloaden is. Gebruik ook papieren kanalen zoals flyers en banners om jouw klanten op de App te attenderen. Zorg dat je een goed geoptimaliseerde landing page hebt die alles over de App vertelt. Daarmee ben je ook in Google te vinden. En zorg dat die site juist voor mobiele bezoekers goed leesbaar is. En al je personeel moet ‘m natuurlijk ook installeren 🙂

Wij willen je graag helpen om bovenstaande punten te realiseren. Eigenlijk doen we niets anders dan dat. Neem gerust eens contact op voor de mogelijkheden!